Des de fa anys col·laborem amb el Grup de Recerca de Didàctica de les Ciències Socials de la URV i participem en sessions del Màster de Formació al Professorat de Secundària i al Doble Grau d’Educació infantil i primària. En aquests espais formatius hem tingut l’oportunitat de donar a conèixer l’enfocament de l’educació per a la justícia global present en el nou currículum educatiu de primària i secundària tant en el desplegament del vector 6 que promou una ciutadania democràtica, crítica, compromesa i amb consciència global, com en les competències educatives i metodologies d’aprenentatge.
Des de la teoria hem passat a la pràctica amb metodologies educatives vivencials de l’educació popular que utilitzem amb alumnat participant en la campanya COMunitats per tal de fomentar la reflexió sobre la interculturalitat crítica, les relacions de poder, l’educació emocional i l’educació global. Hem conegut algunes eines de treball en grup i hem debatut sobre la pertinença del seu ús i en el com acompanyar a l’alumnat de primària i secundària.
La sessió del Màster va ser el 14 de desembre i van participar 32 estudiants, va tenir major durada i van sorgir inquietuds sobre el rol del professorat davant problemàtiques socials globals algunes que atenen a la no discriminació i d’altres agreujades en el context post pandèmic com l’ús de les xarxes socials i l’auge problemàtiques de salut mental.
La sessió del Doble Grau va ser el 21 de febrer i van participar 31 estudiants, tot i ser més exprés va haver-hi espai per parlar sobre la pertinença de treball des de l’enfocament de l’EpJG i metodologies participatives com l’ApS amb visió global a primària.
el 21/02/23 a la URV
Les participants han compartit reflexions sobre les propostes educatives que poden ser inspiradores en la seva futura pràctica docent, així ens ho han transmès en el tancament de la sessions.
Des d’Akwaba continuem molt agraïdes per aquesta oportunitat de treball a la URV que ens fa estendre l’educació per a la justícia global.