Sensibilitzem la COMunitat educativa de l’escola especial Mare de Déu de Montserrat a través d’expressió artística

A Akwaba continuem amb la implementació del projecte COMunitats amb la darrera part del mòdul 6. A l’escola especial Mare de Déu de Montserrat amb l’alumnat de 3r i 4t després de la fase d’investigació, hem dissenyat i executat la intervenció d’expressió artística per sensibilitzar sobre el dret a la no discriminació, les cures i la interculturalitat crítica a la resta de l’institut.

En aquest mòdul ens ha acompanyat La Tregua, i el procés ha consistit en reflexionar sobre les relacions que es donen a l’institut, i ho hem fet investigant el què passa en els diferents espais del centre. Hem identificat com ens sentíem en els diferents espais, i hem fet un procés creatiu i d’abstracció per crear imatges que explícitin el que passa en cada un dels espais, tenint el focus en la no discriminació, les cures i la interculturalitat crítica dins de l’institut. Després, hem agafat les imatges i hem re-anomenat els espais escollits. Per últim, hem creat un mapeig de l’institut en un plafó i hem plasmat les imatges i els nous noms dels espais i, amb l’ajuda d’uns fils, ho hem posat tot en relació, tenint en compte les relacions que es donen entre espais i com ens sentim.

El procés creatiu ha permés a l’alumnat reflexionar sobre com s’estableixen les relacions dins de l’institut, identificant situacions de discriminació i no discriminació, i cures. Des d’aquest enfoc han pogut pensar possibles escenaris en que es replantegessin els espais i situacions on es donen situacions de discriminacions i no hi ha cures, per imaginar-los com a possibles espais que sostenen l’institut i hi ha relacions sostenibles.