Presentem la nova infografia de la campanya COMunitats per mestres i professorat de primària i ESO

Des d’Akwaba us presentem les noves infografies per a mestres i professorat d’educació primària i secundària del projecte COMunitats 2023-2024. L’objectiu de les infografies és compartir les activitats del projecte per a que puguin arribar a més centres i a nous grups-classe d’aquells centres on ja s’hi ha realitzat la campanya.

A través d’aquests, els mestres i professorat poden accedir a explicacions detallades de com dinamitzar les diverses activitats per a poder-les dur a terme a l’aula, així com de les temàtiques tractades en cada una d’aquestes. Amb aquest format, les docents poden trobar ràpidament una activitat que s’adapti a les necessitats educatives i preferències de l’alumnat.

Així doncs, esperem que amb la difusió d’aquestes noves infografies el projecte COMunitats i el contingut d’aquest pugui arribar a encara més infants i joves.

Presentem el COMunitats a la jornada Integrasociety

Dimecres 20 de novembre vam participar en una jornada estatal d’intercanvi de bones pràctiques de sensibilitació intercultural, Jornada Integrasociety gràcies a la invitació de Pagesos Solidaris i Agricultores Solidarios.

Va ser una oportunitat per difondre el COMunitats i els materials educatius de difusió lliure, guies pedagògiques, infografies del professorat i alumnat i conèixer altres recursos com el el projecte Caure del Niu de Mousike o el conte Las trenzas de Baobab entre 50 persones d’entitats, centres educatius i administracions.

Els resultats de l’enquesta Integrasociety ens mostren dades que conviden a continuar la reflexió col·lectiva del treball de l’antiracisme en l’àmbit educatiu.

Gràcies per la invitació!

Presentem el llibret que recull les experiències de la segona fase del projecte COMunitats

Hem elaborat el Recull d’experiències de la segona fase del projecte COMunitats: relacions sostenibles a l’escola i al món de la Fundació Akwaba que se centra en els eixos de la interculturalitat crítica i la sostenibilitat econòmica i social amb visió de justícia global.

Es tracta d’una mostra, adreçada a les professionals de l’educació i la cooperació, d’allò que ha suposat la implementació d’aquesta fase a centres educatius de l’Hospitalet de Llobregat, Barcelona i Tarragona amb el suport dels respectius ajuntaments i de l’ACCD.

En aquesta ocasió compartim el fil d’aprenentatges dels mòduls formatius i dels espais de reflexió destacant claus, nusos i propostes de millora. Tractem aspectes sobre quins criteris ens mouen a relacionar-nos i pensar-nos críticament des dels drets humans que ens ajuden a conviure al barri, al municipi i al món proposant la perspectiva d’interculturalitat crítica i l’economia social i solidària (ESS) com a estratègies per afrontar reptes socials actuals. Visitem iniciatives d’ESS i antiracistes del barri i sensibilitzem comunitariament amb relats sonors i artivisme a l’espai públic.

Agraïm a totes les persones que ho han fet possible, especialment alumnat, educadores, mestres i professorat participant i a les agrupacions amb COMSOC – Comunicació Social i La Tregua – Arte y transformación social i a les entitats visitades de les comunalitats urbanes de Tarragona i La Florida s’aveïna.

Participem a la V Trobada Canviar l’educació per canviar el món

Portem dos cursos preparant des del grup motor la V Trobada Canviar l’educació per canviar el món organitzada per lafede.cat, administracions i associacions educatives juvenils i finalment va tenir lloc el 24 i 25 d’octubre de 2024 al TecnoCampus Mataró-Maresme.

El divendres 24 d’octubre vam arrencar amb reflexions sobre cultura de pau amb la pregunta inspiradora “El pacifisme és de boomers?”.

A la jornada de dissabte, vam compartir la vivència del COMunitats acompanyades de la Clàudia Cerro, mestra de l’escola Ernest Lluch de l’Hospitalet de Llobregat que va explicar els aprenentatges i impactes del projecte en el seu grup d’alumnes i en l’escola. El projecte es va fer durant dos cursos escolars amb dos grups classe i l’alumnat que tutoritzava la Clàudia es va anar incorporant el primer any com a matricula viva. El treball de relacions sostenibles va possibilitar la coneixença i la cohesió entre alumnes, la comprensió crítica de les discriminacions i la implicació en el centre, en el barri i el món. La interculturalitat crítica és un repte encara per continuar abordant en els centres educatius amb el suport de La Tregua; la comunicació transformadora amb COMSOC i les sortides a Bellvitge, Pomezia i a Torre Barrina van enriquir la vivència dotant de nous referents antiracistes i espais propers per construir comunitats sostenibles. L’escola Ernest LLuch aposta any rere any per incloure aquests projectes d’educació per a la justícia global en el cicle superior de primària.

També vam aprofitar per fer difusió de les guies pedagògiques i reculls d’experiències del COMunitats.

La resta de la jornada vam conéixer altres experiències transformadores i dinamitzar el taller Escape System amb caus i esplais.

La Campanya

COMunitats: relacions sostenibles a l’escola i al món és una campanya d’educació per a la justícia global impulsada per la Fundació Akwaba.