Sensibilitzem la COMunitat educativa a l’institut Arts a través de la comunicació transformadora
A Akwaba continuem amb la implementació del projecte COMunitats amb la darrera part del mòdul 6. A l’institut Arts, amb els grups de 4t A, 4t B i 4t C, després de la fase d’investigació, hem dissenyat i executat la intervenció de comunicació transformadora per sensibilitzar sobre el dret a la no discriminació, les cures i la interculturalitat crítica a la resta de l’institut.





En aquest mòdul ens ha acompanyat COMSOC, i el procés ha consistit en dissenyar un guio d’un podcast per fer una terútlia entre les diferents integrants del grup classe per parlar, per una banda, sobre les necessitats i el paper que tenen les cures dins de l’institut i, per altra banda, sobre la interculturalitat crítica. Així doncs, ens hem proposat reflexionar sobre la comunitat i les relacions que s’estableixen i sostenen l’institut Arts.
A continuació pengem els enllaços dels diferents podcasts:
4t A. Racisme i diversitat al centre – https://go.ivoox.com/rf/109806109
4t B. Com ens enriqueix la diversitat – https://go.ivoox.com/rf/109807134
4t C. Diversitat, cures i seguretat – https://go.ivoox.com/rf/109807853
Sensibilitzem la COMunitat educativa de l’escola Torrent d’en Melis a través d’expressió artística
A Akwaba continuem amb la implementació del projecte COMunitats amb la darrera part del mòdul 6. A l’escola Torrent d’en Melis amb els grups de 5è A i 5è B després de la fase d’investigació, hem dissenyat i executat la intervenció d’expressió artística per sensibilitzar sobre el dret a la no discriminació, les cures i la interculturalitat crítica a la resta de l’institut.
En aquest mòdul ens ha acompanyat La Tregua, i el procés ha consistit en reflexionar sobre les relacions que es donen a l’escola, i ho hem fet a través dels diferents espais del centre. Hem identificat com ens sentíem en els diferents espais, i hem fet un procés creatiu i d’abstracció per crear imatges que explícitin el que passa en cada un dels espais, tenint el focus en la no discriminació, les cures i la interculturalitat crítica dins de l’escola. Després, hem agafat les imatges i hem re-anomenat els espais escollits. Per últim, hem creat un mapeig de l’escola en un plafó i hem plasmat les imatges i els nous noms dels espais i, amb l’ajuda d’uns fils, ho hem posat tot en relació, tenint en compte les relacions que es donen entre espais i com ens sentim.


El procés creatiu ha permés a l’alumnat reflexionar sobre com s’estableixen les relacions dins de l’escola, identificant situacions de discriminació i no discriminació, i cures. Des d’aquest enfoc han pogut pensar possibles escenaris en que es replantegessin els espais i situacions on es donen situacions de discriminacions i no hi ha cures, per pensar-los com a possibles espais que sostenen l’escola i hi ha relacions sostenibles.
Introduïm i reflexionem sobre la interculturalitat crítica a l’institut Arts
La campanya ‘COMunitats: relacions sostenibles a l’escola i al món’ s’ha dut a terme amb l’alumnat de 4t A, 4t B i 4t C de secundària, dins de l’àrea d’ètica i valors.
Les sessions als centres educatius s’han desenvolupat a partir de la idea principal de la campanya: la COMunitat i la vida en comú com a possibles models de vida. En aquestes primeres sessions s’ha fet èmfasi en aspectes que possibiliten l’existència de relacions justes i sostenibles a partir d’un model d’interculturalitat crítica per poder conviure i mantenir la comunitat. Des d’aquest punt de partida, es convida a l’alumnat a reflexionar sobre les relacions que mantenim amb les altres i també amb nosaltres mateixes, reconeixent la diversitat cultural i el valor que cada persona aporta a la comunitat.


Les sessions de la campanya s’han dividit en diferents mòduls els quals es desenvolupen al llarg del curs escolar adaptant-se al context i necessitat del grup. Els mòduls estan interconnectats per la idea força esmentada anteriorment i desde els quals es treballa a partir d’una mirada crítica i històrica sobre les desigualtats actuals per poder eliminar prejudicis i estereotips que causen diverses discriminacions, així com també des del reconeixement i la reflexió de nosaltres mateixes com a éssers interdependents qui satisfem les necessitats gràcies a la comunitat i la vida en comú.
Introduïm i reflexionem sobre la interculturalitat crítica a l’escola Torrent d’en Melis
La campanya ‘COMunitats: relacions sostenibles a l’escola i al món’ s’ha dut a terme amb l’alumnat de 5è A i 5è B de primària, dins de l’àrea de Valors.
Les sessions als centres educatius s’han desenvolupat a partir de la idea principal de la campanya: la COMunitat i la vida en comú com a possibles models de vida. En aquestes primeres sessions s’ha fet èmfasi en aspectes que possibiliten l’existència de relacions justes i sostenibles a partir d’un model d’interculturalitat crítica per poder conviure i mantenir la comunitat. Des d’aquest punt de partida, es convida a l’alumnat a reflexionar sobre les relacions que mantenim amb les altres i també amb nosaltres mateixes, reconeixent la diversitat cultural i el valor que cada persona aporta a la comunitat.


Les sessions de la campanya s’han dividit en diferents mòduls els quals es desenvolupen al llarg del curs escolar adaptant-se al context i necessitat del grup. Els mòduls estan interconnectats per la idea força esmentada anteriorment i desde els quals es treballa a partir d’una mirada crítica i històrica sobre les desigualtats actuals per poder eliminar prejudicis i estereotips que causen diverses discriminacions, així com també des del reconeixement i la reflexió de nosaltres mateixes com a éssers interdependents qui satisfem les necessitats gràcies a la comunitat i la vida en comú.
La Campanya
COMunitats: relacions sostenibles a l’escola i al món és una campanya d’educació per a la justícia global impulsada per la Fundació Akwaba.
