Formació Professorat i mestres

Continuem formant al professorat i mestres dels centres educatius participants de la campanya COMunitats

El 9 de novembre del 2023 amb tot el claustre de l’escola Ernest LLuch de l’Hospitalet de Llobregat vam iniciar les formacions vinculades al segon any de campanya del COMunitats, que pròximament també durem a terme amb professorat i mestres d’altres centres.

En aquesta formació treballem conceptes com la interdependència i els vincles amb les cures, i l’establiment de relacions sostenibles, a través del reconeixement i sabers de les altres i la pràctica de l’escolta activa, sempre des d’una perspectiva d’interculturalitat crítica. Les dinàmiques són guiades per la música, el moviment corporal, l’escolta i la comunicació.

Finalment, introduïm reflexions sobre com racisme i interculturalitat al centre, compartint les activitats que realitzen amb les famílies, els alumnes i el professorat i com es tracta la interrelació, creant un espai per valorar què funciona i què pot millorar en el treball d’interculturalitat a l’escola.

Formació de mestres a l’escola Ernest Lluch. 9/11/2023

Destaquem la bona predisposició i participació activa dels i de les mestres, així com les reflexions conjuntes a les quals hem arribat. Agraïm el bon clima generat i la implicació durant tota la formació. Moltes gràcies!

Primeres sessions formatives amb el professorat i mestres

El 15 de novembre del 2022 vam iniciar les sessions formatives de la campanya COMunitats amb el professorat de l’Escola Ernest Lluch a l’Hospitalet de Llobregat i posteriorment amb els altres centres de l’Hospitalet, Tarragona i Barcelona. Cada formació té la durada d’una hora i mitja i encara que són sessions breus pel límit de temps, aquestes esdevenen intenses i amb una molt bona participació. Les mestres i professorat coneixen recursos educatius de l’educació popular que les apropen a la interculturalitat crítica des de la vivencialitat i la reflexió compartida.

L’objectiu d’aquesta formació és introduir la campanya al professorat i proporcionar material i eines educatives per tal que puguin apropar-se a conceptes bàsics de la interculturalitat crítica, la no discriminació i la valoració de les diferències per replicar-les a l’aula. Les dinàmiques desenvolupades incorporaven la música, el moviment i tècniques de l’educació popular i el teatre de les oprimides per fomentar el debat i la reflexió sobre com establim vincles i com són les relacions que teixim.

Formació del professorat a
l’Escola Mare de Dé de Montserrat. 12/12/22
Formació de mestres a l’escola Torrent d’en Melis. 18/01/23

A partir d’aquest tipus d’activitats, el professorat i mestres tenien l’oportunitat de reflexionar sobre el tipus de relacions que mantenim a partir de les emocions i sentiments sorgits durant la sessió. La reposta per part seva ha sigut positiva i han participat activament i amb bon ànim en tot moment, gaudint de les mateixes dinàmiques que realitzen les educadores amb els infants i adolescents a l’aula.

Destaquem l’energia i el bon ambient d’aquestes sessions, on el professorat ha participat de manera activa i gaudint de les activitats proposades juntament amb un debat i reflexió conjunta al finalitzar la sessió.

Finalitzem agraïnt la bona resposta i la implicació activa per part de totes les participants.

Moltes gràcies!