Visitem experiències que fan comunitat a Tarragona

El 13 de desembre amb l’alumnat de 6è de l’escola Cèsar August vam sortir del centre per anar a conèixer diferents iniciatives de la ciutat de Tarragona que formen part de l’economia social i solidària i que incorporen un enfocament d’interculturalitat crítica.

Amb l’objectiu de contrastar en la pràctica real de les propostes visitades els conceptes treballats durant els anteriors mòduls, les alumnes van visitar la seu de La Teulada, espai que impulsa la creació de projectes d’ajuda mútua i d’economia social i solidària que resolen necessitats tant de la ciutat com de les ciutadanes. L’alumnat va conèixer el Far cooperatiu, iniciativa de comunicació social i participativa; cuentropia, iniciativa d’educació social transformadora i l’escamot, Cooperativa especialitzada en mobilitat activa i desenvolupament loca. També es van desplaçar al Soterrani, llibreria cooperativa que recentment han obert l’Eli, l’Andreu on hi ha un ventall divers de literatura per a totes les franjes d’edats i cura en tota la tria, també és un espai on es munten activitats, tallers i xerrades.

Amb les visites es van coneixer models d’organització cooperatius, com s’incorpora la sostenibilitat, l’antiracisme o les cures en cada iniciativa.

Durant la sortida, les alumnes, amb gravadora en mà, van vivenciar una gimkana sonora. Van recollir una sèrie de sons amb tot allò que anaven escoltant durant el trajecte i a les visites per, posteriorment, crear relats sonors de la mà de COMSOC.

Les visites van sorprendre a alumnat i mestres i esperem que d’aquí sorgeixin més visites i projectes compartits.