Coneixem eines per abordar les situacions racistes amb la Plataforma antiracista de Tarragona

El 5 de març de 2024 amb les alumnes de 5è A i 5è B de l’escola Torreforta hem viscut una sessió formativa amb la Plataforma antiracista de Tarragona de la mà de la Naret i la Djaouida, dins del projecte d’Akwaba COMunitats: relacions sostenibles a l’escola i al món. Aquesta col·laboració ens ha permès reflexionar més i apropar eines de com abordar les situacions racistes que l’alumnat pugui viure o veure.

L’estructura de les sessions ens va permetre copsar com vivim les diferències i aquestes com es poden transformar en desigualtats. També vam viure, a través de “ulleres de l’antiracisme”, l’explicació de vivències racistes, la idea de la unió per a sumar força i estratègies de comunicació de situacions racistes. Les participants ens vam engrescar a través d’un ampli debat. Per tancar la sessió vam viure una dinàmica de ritme grupal amb 5è B.