Investiguem qui i què fa sostenible l’Institut Montjuïc de Barcelona

El mes de març hem començat les sessions en la línia d’Investigació – Acció – Participació amb l’Institut Montjuïc de Barcelona per poder apropar l’alumnat al teixit que sosté les relacions que s’estableixen a l’institut i a les persones que ho fan possible. A través de la investigació i l’expressió artítistica volem donar visibilitat a qui i com es sosté la COMunitat de l’institut, amb l’objectiu de ser més sensibles i conscients del seu sosteniment i viabilitat.

A les primeres sessions d’aquest mòdul ens centrem en identificar les cures que fan possibles aquestes relacions i descobrir qui, què, com i on es produeixen; està inspirada en la metodologia biblioteques vivents. A les primeres dinàmiques de l’IAP amb l’alumnat de 3r ens hem centrat en la valoració i posada en comú del que ens fa sentir bé al centre i en les necessitats que es satisfan dins de l’institut.

Un cop feta la investigació, ho hem posat en comú amb els grups classe i hem reflexionat sobre les cures al centre: sobre si hi havia més d’una persona que feia una o més cures, sobre si hi ha persones que desconeixem i participen en el sosteniment de l’institut. Aquesta investigació ens serveix per poder aprofundir en la intervenció artística que farem a les següents sessions, amb col·laboració a la Tregua – arte y transformación social, on a través de l’expressió artística identificarem i resignificarem els diferents espais i relacions que s’estableixen a l’institut.

Moltes gràcies! Seguim investigant!