Visitem la iniciativa d’Economia Social i Solidària i antiracista ‘Espai La Tregua’.

El passat 20 de febrer de 2024, l’alumnat de 3r i 4t de l’escola FEP Montserrat EE surt de l’aula per a conèixer iniciatives antiracistes i decolonials que promouen el cooperativisme i les Economies Socials i Solidàries sota un enfocament d’interculturalitat crítica, emmarcat en el mòdul 10 de la campanya ‘COMunitats: relacions sostenibles a l’escola i el món’.

Amb l’objectiu d’exemplificar les propostes introduïdes els conceptes treballats durant els mòduls anteriors, les alumnes van visitar la seu de La Tregua, un espai per a la socialització intercultural i el treball comunitari, amb una formació artística i decolonial que busca promoure el pensament crític i l’acció social.

Amb la visita es va conèixer un model d’organització cooperatiu que fomenta la construcció de relacions a partir de l’ètica de la cura, prioritzant el benestar de les persones i la seva voluntat per sobre de l’interès econòmic, i de l’antiracisme.

Durant la sortida, La Tregua va presentar el seu projecte a l’alumnat i el seu funcionament a través d’un vídeo que van projectar i peces d’art, com collages plàstics i tèxtils, entre d’altres. Es tracta de ‘M.i.A Barcelona’ (Migració i Art), un espai intercultural d’informació i acció per a facilitar la participació de migrants com a nous agents socials reconeguts en igualtat de drets, expressió i acció.

Posteriorment, les alumnes van desenvolupar unes preguntes que es van elaborar en la darrera sessió, generant així un espai de reflexió i debat arrel de les seves inquietuds. Així mateix, un cop finalitzada la visita, cada alumne va fer un dibuix de la peça d’art que més li va cridar l’atenció i amb la que s’inicia la fase d’investigació per a elaborar l’Artivisme final.

Moltes gràcies!