La campanya ‘COMunitats: relacions sostenibles a l’escola i al món’ s’ha dut a terme amb l’alumnat de 5è A i 5è B de primària, dins de l’àrea de Valors.
Les sessions als centres educatius s’han desenvolupat a partir de la idea principal de la campanya: la COMunitat i la vida en comú com a possibles models de vida. En aquestes primeres sessions s’ha fet èmfasi en aspectes que possibiliten l’existència de relacions justes i sostenibles a partir d’un model d’interculturalitat crítica per poder conviure i mantenir la comunitat. Des d’aquest punt de partida, es convida a l’alumnat a reflexionar sobre les relacions que mantenim amb les altres i també amb nosaltres mateixes, reconeixent la diversitat cultural i el valor que cada persona aporta a la comunitat.
Les sessions de la campanya s’han dividit en diferents mòduls els quals es desenvolupen al llarg del curs escolar adaptant-se al context i necessitat del grup. Els mòduls estan interconnectats per la idea força esmentada anteriorment i desde els quals es treballa a partir d’una mirada crítica i històrica sobre les desigualtats actuals per poder eliminar prejudicis i estereotips que causen diverses discriminacions, així com també des del reconeixement i la reflexió de nosaltres mateixes com a éssers interdependents qui satisfem les necessitats gràcies a la comunitat i la vida en comú.