Publiquem el vídeo Fem COMunitat a l’escola especial Mare de Déu de Montserrat

L’alumnat de 3r i 4t de secundària de l’escola especial Mare de Déu de Montserrat, després d’haver fet un procés d’investigació, amb la col·laboració de La Tregua han fet un mapeig del centre resignificant i reanomenant els diferents espais dels centre, identificant alhora les diferents emocions detectades en els diferents llocs. Aquesta acció ha permès a l’alumnat reflexionar sobre com son les relacions dins de l’escola, han pogut identificar allò que consideren que promou la cura i vetlla perquè hi hagi relacions sostenibles dins del centre, i també han pogut pensar en com podrien ser els espais perquè promoguin la no discriminació de les persones i tinguin en compte la interculturalitat crítica.

L’activitat compta amb el següent vídeo, on l’alumnat està duent a terme l’acció d’expressió artística i valoren el procés de la campanya COMunitats.

Sensibilitzem la COMunitat educativa de l’escola especial Mare de Déu de Montserrat a través d’expressió artística

A Akwaba continuem amb la implementació del projecte COMunitats amb la darrera part del mòdul 6. A l’escola especial Mare de Déu de Montserrat amb l’alumnat de 3r i 4t després de la fase d’investigació, hem dissenyat i executat la intervenció d’expressió artística per sensibilitzar sobre el dret a la no discriminació, les cures i la interculturalitat crítica a la resta de l’institut.

En aquest mòdul ens ha acompanyat La Tregua, i el procés ha consistit en reflexionar sobre les relacions que es donen a l’institut, i ho hem fet investigant el què passa en els diferents espais del centre. Hem identificat com ens sentíem en els diferents espais, i hem fet un procés creatiu i d’abstracció per crear imatges que explícitin el que passa en cada un dels espais, tenint el focus en la no discriminació, les cures i la interculturalitat crítica dins de l’institut. Després, hem agafat les imatges i hem re-anomenat els espais escollits. Per últim, hem creat un mapeig de l’institut en un plafó i hem plasmat les imatges i els nous noms dels espais i, amb l’ajuda d’uns fils, ho hem posat tot en relació, tenint en compte les relacions que es donen entre espais i com ens sentim.

El procés creatiu ha permés a l’alumnat reflexionar sobre com s’estableixen les relacions dins de l’institut, identificant situacions de discriminació i no discriminació, i cures. Des d’aquest enfoc han pogut pensar possibles escenaris en que es replantegessin els espais i situacions on es donen situacions de discriminacions i no hi ha cures, per imaginar-los com a possibles espais que sostenen l’institut i hi ha relacions sostenibles.

Sensibilitzem la COMunitat educativa de l’Institut Montjuïc a través d’expressió artística

A Akwaba continuem amb la implementació del projecte COMunitats amb la darrera part del mòdul 6. A l’institut Montjuïc amb els grups de 3r A, 3r B i 3r C després de la fase d’investigació, hem dissenyat i executat la intervenció d’expressió artística per sensibilitzar sobre el dret a la no discriminació, les cures i la interculturalitat crítica a la resta de l’institut.

En aquest mòdul ens ha acompanyat La Tregua, i el procés ha consistit en reflexionar sobre les relacions que es donen a l’institut, i ho hem fet a través dels diferents espais del centre. Hem identificat com ens sentíem en els diferents espais, i hem fet un procés creatiu i d’abstracció per crear imatges que explícitin el que passa en cada un dels espais, tenint el focus en la no discriminació, les cures i la interculturalitat crítica dins de l’institut. Després, hem agafat les imatges i hem re-anomenat els espais escollits. Per últim, hem creat un mapeig de l’institut en un plafó i hem plasmat les imatges i els nous noms dels espais i, amb l’ajuda d’uns fils, ho hem posat tot en relació, tenint en compte les relacions que es donen entre espais i com ens sentim.

El procés creatiu ha permés a l’alumnat reflexionar sobre com s’estableixen les relacions dins de l’institut, identificant situacions de discriminació i no discriminació, i cures. Des d’aquest enfoc han pogut pensar possibles escenaris en que es replantegessin els espais i situacions on es donen situacions de discriminacions i no hi ha cures, per pensar-los com a possibles espais que sostenen l’institut i hi ha relacions sostenibles.

Sensibilitzem la COMunitat educativa a l’escola Ernest Lluch a través de la comunicació transformadora

A Akwaba continuem amb la implementació del projecte COMunitats amb la darrera part del mòdul 6. A l’escola Ernest Lluch, amb el grup de 5è, després de la fase d’investigació, hem dissenyat i executat la intervenció de comunicació transformadora per sensibilitzar sobre el dret a la no discriminació, les cures i la interculturalitat crítica a la resta de l’escola.

En aquest mòdul ens ha acompanyat COMSOC, i el procés ha consistit en escollir algunes de les persones que van sortir en el resultat de la investigació, i dissenyar un guio d’entrevista per entrevistar i conèixer més en profunditat a les persones escollides. Per això, l’alumnat ha hagut d’aprendre el què és una entrevista, saber amb quines parts està estructurada i convertir-se en entrevistadors/es per un dia.

L’entrevista ha permés a l’alumnat saber què pensen les persones entrevistades sobre les cures i quina importància tenen en el seu dia a dia, i entendre el paper que tenen les cures en el sosteniment i relacions de l’escola. D’altra banda, l’alumnat també ha pogut conèixer sabers, aficions, coneixements i/o interessos de les persones entrevistades que acostumen a quedar en un rang més invisible ja que no correspon al rol que ocupen dins l’escola o als sabers i/o coneixements que es promouen dins del centre.

La persona entrevistada ha sigut el Marc, el cap d’estudis de l’escola. L’alumnat està molt content i li han agraït al Marc que els dediqués una estona de temps per poder conèixer-lo més.

A continuació pengem l’enllaç del podcasts perquè el pugueu conèixer una mica millor:

Marc – https://go.ivoox.com/rf/108473846

Sensibilitzem la COMunitat educativa de l’escola Cèsar August a través de la comunicació transformadora

A Akwaba continuem amb la implementació del projecte COMunitats amb la darrera part del mòdul 6. A l’escola Cèsar August després de la fase d’investigació, hem dissenyat i executat la intervenció de comunicació transformadora per sensibilitzar sobre el dret a la no discriminació, les cures i la interculturalitat crítica a la resta de l’escola.

En aquest mòdul ens ha acompanyat COMSOC, i el procés ha consistit en escollir algunes de les persones que van sortir en el resultat de la investigació, i dissenyar un guio d’entrevista per entrevistar i conèixer més en profunditat a les persones escollides. Per això, l’alumnat ha hagut d’aprendre el què és una entrevista, saber amb quines parts està estructurada i convertir-se en entrevistadors/es per un dia.

L’entrevista ha permés a l’alumnat saber què pensen les persones entrevistades sobre les cures i quina importància tenen en el seu dia a dia, i entendre el paper que tenen les cures en el sosteniment i relacions de l’escola. D’altra banda, l’alumnat també ha pogut conèixer sabers, aficions, coneixements i/o interessos de les persones entrevistades que acostumen a quedar en un rang més invisible ja que no correspon al rol que ocupen dins l’escola o als sabers i/o coneixements que es promouen dins del centre.

Les persones entrevistades han sigut el Ramon, l’Antonia i la Mònica. L’alumnat està molt content i ha agraït a les tres persones que els dediquessin una estona de temps per poder conèixer-los més.

A continuació pengem els enllaços dels podcasts perquè els pugueu conèixer una mica millor:

Antonia, 6è A – https://go.ivoox.com/rf/108473418

Mònica, 6è B – https://go.ivoox.com/rf/108473551

Ramón, 6è C – https://go.ivoox.com/rf/108473676

Moltes gràcies!

Publiquem el vídeo Fem COMunitat a l’escola Cèsar August

L’alumnat de 6è de primària de l’escola Cèsar August, després d’haver fet un procés d’investigació, amb la col·laboració de COMSOC ha preparat un guió d’entrevista per poder entrevistar i conèixer més en profunditat diferents membres de la comunitat educativa que participen activament (de forma més visible o invisible) en promoure les cures dins de l’escola i vetllar perquè hi hagi relacions sostenibles dins d’aquesta. Aquesta acció ha permès a l’alumnat visibilitzar rols que no acostumen a ser tan coneguts i a reconèixer i visibilitzar interessos i sabers d’aquestes persones que van més enllà dels que es reconeixen dins de l’escola. Els podcasts resultants amb les entrevistes al cuiner Ramón, la conserge Mònica i la netejadora Antonia es difondran per sensibilitzar la comunitat educativa sobre les cures a l’escola Cèsar August que contribueixen a tenir relacions sostenibles al centre.

L’activitat compta amb el següent vídeo, on l’alumnat estan duent a terme l’acció de comunicació transformadora.

Publiquem el vídeo Fem COMunitat a l’Institut Montjuïc

L’alumnat de 3r d’ESO de l’institut Montjuïc, després d’haver fet un procés d’investigació, amb la col·laboració de La Tregua han fet un mapeig del centre resignificant i reanomenant els diferents espais dels centre, identificant alhora les diferents emocions detectades en els diferents llocs. Aquesta acció ha permès a l’alumnat reflexionar sobre com son les relacions dins de l’institut, han pogut identificar allò que consideren que promou la cura i vetlla perquè hi hagi relacions sostenibles dins del centre, i també han pogut pensar en com podrien ser els espais perquè promoguin la no discriminació de les persones i tinguin en compte la interculturalitat crítica.

L’activitat compta amb el següent vídeo, on l’alumnat està duent a terme l’acció d’expressió artística i valoren el procés de la campanya COMunitats.

Iniciem la campanya COMunitats amb el cinema a la fresca: “Al otro lado del cuidado”

El passat dia 1 de juliol de 2022 la Fundació Akwaba hem celebrat l’onzena edició del cinema a la fresca al pati de l’entitat. L’activitat s’emmarca a la campanya educativa “COMunitats: relacions sostenibles a l’escola i al món d’Akwaba” que començarà la seva implementació a centres educatius aquest curs escolar 2022-23.

El cinema a la fresca ha comptat amb la col·laboració de Mujeres Unidas Entre Tierras que va presentar els objectius i les tasques de la seva entitat. També va compartir vincles de les seves experiències amb el documental “Al otro lado del cuidado” que traca les cadenes globals de cures donant visibilitat a la realitat de treballadores que treballen cuidant persones dependents i altres tasques de la llar.

La Campanya

COMunitats: relacions sostenibles a l’escola i al món és una campanya d’educació per a la justícia global impulsada per la Fundació Akwaba.