Introduïm i reflexionem sobre Interculturalitat crítica a l’escola Torreforta de Tarragona

El 24 d’octubre de 2023 vam iniciar la campanya ‘COMunitats: relacions sostenibles a l’escola i al món’ a les aules de l’escola Torreforta amb els grups de 5è A i 5è B. Les sessions als centres educatius s’han desenvolupat a partir de la idea principal de la campanya: la COMunitat i la vida en comú com a possibles models de vida.

L’Aleix, tallersita, durant aquestes primeres sesions ha fet èmfasi en aspectes que possibiliten l’existència de relacions justes i sostenibles a partir d’un model d’interculturalitat crítica per poder conviure i mantenir la comunitat. Des d’aquest punt de partida, es convida a l’alumnat a reflexionar sobre les relacions que mantenim amb les altres i també amb nosaltres mateixes, reconeixent la diversitat cultural i el valor que cada persona aporta a la comunitat.

Les alumnes de 5è es familiaritzen amb la campanya
a través de jocs de coneixença (Mòdul 1- 24/10/12)

Les sessions de la campanya s’han dividit en diferents mòduls que es desenvolupen al llarg del curs escolar adaptant-se als diferents grups-classe. Els mòduls estan interconnectats per la idea força esmentada anteriorment i desde els quals es treballa a partir d’una mirada crítica i històrica sobre les desigualtats actuals per poder eliminar prejudicis i estereotips que causen diverses discriminacions, així com també des del reconeixement i la reflexió de nosaltres mateixes com a éssers interdependents que satisfem les necessitats gràcies a la comunitat i la vida en comú.

Les alumnes de 5è de l’escola Torreforta posen en pràctica les claus per establir relacions sanes i sostenibles (Mòdul 4- 28/11/23)

Moltes gràcies!

Introduïm “COMunitats” a 6èB de l’escola Ernest Lluch

El 18 d’octubre de 2023 vam introduir la campanya COMunitats al grup de 6è B de l’escola Ernest Lluch, grup que s’ha constituït per primera vegada aquest curs, amb alumnat nouvingut a l’escola. La Martina, tallerista, va ser l’encarregada de dinamitzar una sessió introductòria per tal de donar a conèixer aspectes significatius del que van realitzar els i les companyes de 6è A el curs anterior.

Per apropar l’alumnat a la tasca realitzada per Akwaba, la Martina va presentar breument l’entitat i tot seguit a través d’un joc de coneixença, interpretaven la imatge de la campanya i els elements que la configuren, que simulen diferents fils entrellaçats. Aquesta interpretació facilita la reflexió sobre les relacions i la sostenibilitat social, així com introduir els tipus de relacions i la interculturalitat crítica. Posteriorment, van escoltar els podcast realitzats pels seus companys de 6è A el curs passat.

Després, a través de la dinàmica “qui proveeix les cures?”, vam reflexionar sobre la importància de reconèixer-nos com a éssers interdependents i ecodependents, conceptes sobre els quals aprofundir al llarg dels següents mòduls.

Hem gaudit d’una participació activa de part de l’alumnat que esperem que ens acompanyi a la resta de sessions a realitzar. Moltes gràcies!

Introduïm i reflexionem sobre la interculturalitat crítica a l’institut escola Arts

La campanya ‘COMunitats: relacions sostenibles a l’escola i al món’ s’ha dut a terme amb l’alumnat de 4t A, 4t B i 4t C de secundària, dins de l’àrea d’ètica i valors.

Les sessions als centres educatius s’han desenvolupat a partir de la idea principal de la campanya: la COMunitat i la vida en comú com a possibles models de vida. En aquestes primeres sessions s’ha fet èmfasi en aspectes que possibiliten l’existència de relacions justes i sostenibles a partir d’un model d’interculturalitat crítica per poder conviure i mantenir la comunitat. Des d’aquest punt de partida, es convida a l’alumnat a reflexionar sobre les relacions que mantenim amb les altres i també amb nosaltres mateixes, reconeixent la diversitat cultural i el valor que cada persona aporta a la comunitat.

Les sessions de la campanya s’han dividit en diferents mòduls els quals es desenvolupen al llarg del curs escolar adaptant-se al context i necessitat del grup. Els mòduls estan interconnectats per la idea força esmentada anteriorment i desde els quals es treballa a partir d’una mirada crítica i històrica sobre les desigualtats actuals per poder eliminar prejudicis i estereotips que causen diverses discriminacions, així com també des del reconeixement i la reflexió de nosaltres mateixes com a éssers interdependents qui satisfem les necessitats gràcies a la comunitat i la vida en comú.

Introduïm i reflexionem sobre la interculturalitat crítica a l’escola Torrent d’en Melis

La campanya ‘COMunitats: relacions sostenibles a l’escola i al món’ s’ha dut a terme amb l’alumnat de 5è A i 5è B de primària, dins de l’àrea de Valors.

Les sessions als centres educatius s’han desenvolupat a partir de la idea principal de la campanya: la COMunitat i la vida en comú com a possibles models de vida. En aquestes primeres sessions s’ha fet èmfasi en aspectes que possibiliten l’existència de relacions justes i sostenibles a partir d’un model d’interculturalitat crítica per poder conviure i mantenir la comunitat. Des d’aquest punt de partida, es convida a l’alumnat a reflexionar sobre les relacions que mantenim amb les altres i també amb nosaltres mateixes, reconeixent la diversitat cultural i el valor que cada persona aporta a la comunitat.

Les sessions de la campanya s’han dividit en diferents mòduls els quals es desenvolupen al llarg del curs escolar adaptant-se al context i necessitat del grup. Els mòduls estan interconnectats per la idea força esmentada anteriorment i desde els quals es treballa a partir d’una mirada crítica i històrica sobre les desigualtats actuals per poder eliminar prejudicis i estereotips que causen diverses discriminacions, així com també des del reconeixement i la reflexió de nosaltres mateixes com a éssers interdependents qui satisfem les necessitats gràcies a la comunitat i la vida en comú.

Introduïm i reflexionem sobre la interculturalitat crítica a l’escola i al món amb l’alumnat de l’escola Especial Mare de Déu de Montserrat

La campanya ‘COMunitats: relacions sostenibles a l’escola i al món’ s’ha dut a terme amb l’alumnat de 3r i 4t de secundària, dins de l’àrea de Valors.

Les sessions als centres educatius s’han desenvolupat a partir de la idea principal de la campanya: la COMunitat i la vida en comú com a possibles models de vida. En aquestes primeres sessions s’ha fet èmfasi en aspectes que possibiliten l’existència de relacions justes i sostenibles a partir d’un model d’interculturalitat crítica per poder conviure i mantenir la comunitat. Des d’aquest punt de partida, es convida a l’alumnat a reflexionar sobre les relacions que mantenim amb les altres i també amb nosaltres mateixes, reconeixent la diversitat cultural i el valor que cada persona aporta a la comunitat.

Les sessions de la campanya s’han dividit en diferents mòduls els quals es desenvolupen al llarg del curs escolar adaptant-se al context i necessitat del grup. Els mòduls estan interconnectats per la idea força esmentada anteriorment i desde els quals es treballa a partir d’una mirada crítica i històrica sobre les desigualtats actuals per poder eliminar prejudicis i estereotips que causen diverses discriminacions, així com també des del reconeixement i la reflexió de nosaltres mateixes com a éssers interdependents qui satisfem les necessitats gràcies a la comunitat i la vida en comú.

Seguim!!

Introduïm i reflexionem sobre la interculturalitat crítica a l’escola i al món amb l’alumnat de l’Institut Montjuïc de Barcelona

La campanya ‘COMunitats: relacions sostenibles a l’escola i al món’ s’ha dut a terme a les aules de l’Institut Montjuïc amb els grups de 3r A, 3r B i 3r C.

Les sessions als centres educatius s’han desenvolupat a partir de la idea principal de la campanya: la COMunitat i la vida en comú com a possibles models de vida. En aquestes primeres sessions s’ha fet èmfasi en aspectes que possibiliten l’existència de relacions justes i sostenibles a partir d’un model d’interculturalitat crítica per poder conviure i mantenir la comunitat. Des d’aquest punt de partida, es convida a l’alumnat a reflexionar sobre les relacions que mantenim amb les altres i també amb nosaltres mateixes, reconeixent la diversitat cultural i el valor que cada persona aporta a la comunitat.

Les sessions de la campanya s’han dividit en diferents mòduls els quals es desenvolupen al llarg del curs escolar adaptant-se als diferents grups-classe. Els mòduls estan interconnectats per la idea força esmentada anteriorment i desde els quals es treballa a partir d’una mirada crítica i històrica sobre les desigualtats actuals per poder eliminar prejudicis i estereotips que causen diverses discriminacions, així com també des del reconeixement i la reflexió de nosaltres mateixes com a éssers interdependents qui satisfem les necessitats gràcies a la comunitat i la vida en comú.

Introduïm i reflexionem sobre la interculturalitat crítica a l’escola i al món amb l’alumnat de l’Institut Montjuïc de Barcelona

Amb l’Institut Montjuïc treballem amb els cursos de 3r A, 3r B i 3r C de secundària, on setmanalment les sessions s’insereixen a l’assignatura d’Història.

Moltes gràcies, seguim!!

Introduïm i reflexionem sobre la interculturalitat crítica a l’escola i al món amb l’alumnat de l’Institut Santa Eulàlia de l’Hospitalet de Llobregat

El 17 d’octubre del 2022, l’Institut Santa Eulàlia de l’Hospitalet de Llobregat va iniciar les sessions de la campanya ‘COMunitats: relacions sostenibles a l’escola i al món’ de la mà de l’Andrea, educadora del grup de 4t de secundària i quatre dies després va ser la Lúcia qui va començar amb 3r d’ESO. 

Les sessions als centres educatius s’han desenvolupat a partir de la idea principal de la campanya: la COMunitat i la vida en comú com a possibles models de vida. En aquestes primeres sessions s’ha fet èmfasi en aspectes que possibiliten l’existència de relacions justes i sostenibles a partir d’un model d’interculturalitat crítica per poder conviure i mantenir la comunitat. Des d’aquest punt de partida, es convida a l’alumnat a reflexionar sobre les relacions que mantenim amb les altres i també amb nosaltres mateixes, reconeixent la diversitat cultural i el valor que cada persona aporta a la comunitat. 

Treballem la COMunitat i la vida en comú com a possibles models de vida amb l’alumnat de 3r de l’INS Santa Eulàlia
(Mòdul 1). 28/10/2022
Treballem les competències emocionals i comunicacionals amb l’alumnat de 4t de l’INS Santa Eulàlia
(Espai de Reflexió 1 -1a part-). 07/11/2022
Treballem les competències emocionals i comunicacionals amb l’alumnat de 4t de l’INS Santa Eulàlia
(Espai de Reflexió 1 -1a part-). 07/11/2022

Les sessions de la campanya s’han dividit en diferents mòduls els quals es desenvolupen al llarg del curs escolar adaptant-se als diferents grups-classe. Els mòduls estan interconnectats per la idea força esmentada anteriorment i desde els quals es treballa a partir d’una mirada crítica i històrica sobre les desigualtats actuals per poder eliminar prejudicis i estereotips que causen diverses discriminacions, així com també des del reconeixement i la reflexió de nosaltres mateixes com a éssers interdependents qui satisfem les necessitats gràcies a la comunitat i la vida en comú.

Treballem les competències emocionals i comunicacionals amb l’alumnat de 3r de l’INS Santa Eulàlia (Espai de Reflexió 1). 11/11/2022
Treballem les competències emocionals i comunicacionals amb l’alumnat de 3r de l’INS Santa Eulàlia (Espai de Reflexió 1). 11/11/2022

Amb l’Institut Santa Eulàlia treballem amb els cursos de 3r i 4t de secundària, on setmanalment les sessions s’insereixen a les optatives com la de Ciutat, centre i sostenibilitat o Sostenibilitat i participació: implica’t. Ha hagut una bona rebuda de la campanya per part de l’alumnat, tant 3r com 4t són grups actius i participatius i encara que no estaven molt familiaritzades amb el concepte d’interculturalitat crítica s’han mostrat interessades en les activitats de la campanya i obertes a escoltar-se entre elles.

Treballem les competències emocionals i comunicacionals amb l’alumnat de 4t de l’INS Santa Eulàlia
(Espai de Reflexió 1 -2a part-). 14/11/2022
Coneixem veus i sabers sostenibles de referents propers i mundials amb l’alumnat de 3r de l’INS Santa Eulàlia (Mòdul 5).
13/01/2022

Moltes gràcies!

Introduïm i reflexionem sobre la interculturalitat crítica a l’escola i al món amb l’alumnat de l’Escola Ernest Lluch de l’Hospitalet de Llobregat

La campanya ‘COMunitats: relacions sostenibles a l’escola i al món’ va començar a materialitzar-se a les aules de l’Escola Ernest Lluch de L’Hospitalet de Llobregat el 19 d’octubre del 2022 amb la Iris com a educadora del grup de 5è de primària i l’acompanyament de l’Andrea en algunes sessions.

Les sessions als centres educatius s’han desenvolupat a partir de la idea principal de la campanya: la COMunitat i la vida en comú com a possibles models de vida. En aquestes primeres sessions s’ha fet èmfasi en aspectes que possibiliten l’existència de relacions justes i sostenibles a partir d’un model d’interculturalitat crítica per poder conviure i mantenir la comunitat. Des d’aquest punt de partida, es convida a l’alumnat a reflexionar sobre les relacions que mantenim amb les altres i també amb nosaltres mateixes, reconeixent la diversitat cultural i el valor que cada persona aporta a la comunitat. 

Treballem la COMunitat i la vida en comú com a possibles models de vida amb l’alumnat de 5è de l’Escola Ernest Lluch (Mòdul 1). 19/10/2022
Treballem la COMunitat i la vida en comú com a possibles models de vida amb l’alumnat de 5è de l’Escola Ernest Lluch (Mòdul 1). 26/10/2022

Les sessions de la campanya s’han dividit en diferents mòduls els quals es desenvolupen al llarg del curs escolar adaptant-se als diferents grups-classe. Els mòduls estan interconnectats per la idea força esmentada anteriorment i desde els quals es treballa a partir d’una mirada crítica i històrica sobre les desigualtats actuals per poder eliminar prejudicis i estereotips que causen diverses discriminacions, així com també des del reconeixement i la reflexió de nosaltres mateixes com a éssers interdependents qui satisfem les necessitats gràcies a la comunitat i la vida en comú.

Treballem les competències emocionals i comunicacionals amb l’alumnat de 5è de l’Escola Ernest Lluch (Espai de Reflexió 1). 09/11/2022
Treballem les competències emocionals i comunicacionals amb l’alumnat de 5è de l’Escola Ernest Lluch (Espai de Reflexió 1). 09/11/2022

Durant aquesta campanya, l’Iris treballa amb el grup de 5è de l’Escola Ernest Lluch, on les sessions s’insereixen a la matèria de Coneixement del medi. Es tracta d’un grup bastant nombrós -amb 26/27 alumnes- on hi ha molt bona relació entre els companys i companyes i també una relació de confiança tant amb la tutora com amb les educadores. Des de l’inici de les sessions, es van mostrar molt obertes a les propostes que es feien i en general ha hagut molt bona rebuda de la campanya.

Al ser un grup amb un gran número d’alumnes, en algunes ocasions les activitats han durat més del que es pensava que trigarien però alhora han sigut dinàmiques amb una alta participació i predisposició per part de l’alumnat.

Coneixem les causes estructurals que generen desigualtat i discriminació amb l’alumnat de 5è de l’Escola Ernest Lluch (Mòdul 2). 07/12/2022
Coneixem veus i sabers sostenibles de referents propers i mundials amb l’alumnat de 5è de l’Escola Ernest Lluch (Mòdul 5). 30/11/2022

Moltes gràcies!

Introduïm i reflexionem sobre la interculturalitat crítica a l’escola i al món amb l’alumnat de l’Escola Cèsar August de Tarragona

El 24 d’ocubre del 2022 vam iniciar les sessions de la campanya COMunitats a l’Escola Cèsar August a Tarragona, de la mà de l’Aleix i la Viviana com a educadores acompanyants dels tres grups de 6è de primària. 

Les sessions que s’han desenvolupat amb els tres grups de 6è han estat guiades a partir de la idea principal de la campanya: la COMunitat i la vida en comú com a possibles models de vida. En aquestes primeres sessions s’ha fet èmfasi en aspectes que possibiliten l’existència de relacions justes i sostenibles a partir d’un model d’ interculturalitat crítica per poder conviure i mantenir la comunitat. Des d’aquest punt de partida, es convida a l’alumnat a reflexionar sobre les relacions que mantenim amb els altres i també amb nosaltres mateixes, reconeixent la diversitat cultural i el valor que cada persona aporta a la comunitat. 

Dibuix realitzat per l’alumnat de 6èA de l’Escola Cèsar August de la Campanya COMunitats

Les sessions de la campanya s’han dividit en diferents mòduls els quals es desenvolupen al llarg del curs escolar adaptant-se als diferents grups-classe. Els mòduls estan interconnectats per la idea força esmentada anteriorment i desde els quals es treballa a partir d’una mirada crítica i històrica sobre les desigualtats actuals per poder eliminar prejudicis i estereotips que causen diverses discriminacions, així com també des del reconeixement i la reflexió de nosaltres mateixes com a éssers interdependents qui satisfem les necessitats gràcies a la comunitat i la vida en comú.

A l’Escola Cèsar August les sessions s’insereixen a la matèria de Valors socials i cívics dels tres grups-classe de 6è de primària. En general, es tracta de tres grups molt participatius i predisposats a treballar i intervenir. Les sessions en general han anat molt bé, s’ha treballat bastant el fet d’expressar les emocions i els continguts s’han adaptat a cada grup-classe per a que es pogués treballar millor.

Continuem!

La Campanya

COMunitats: relacions sostenibles a l’escola i al món és una campanya d’educació per a la justícia global impulsada per la Fundació Akwaba.