La comunicació transformadora i la justícia global aterren a l’Escola Cèsar August de Tarragona

Un any més, la Fundació Akwaba ha realitzat una nova edició del projecte COMunitats a diferents escoles del territori català. L’Escola Cèsar August de Tarragona ha acollit durant aquest primer trimestre i part del segon la segona fase del projecte, on han pogut aprendre conceptes sobre justícia global, sostenibilitat, cures, emocions i necessitats, i han conegut l’economia social i solidària. Per a conèixer-la en profunditat i entendre què és i quins efectes té en la societat, les alumnes de 6è A, B i C de l’Escola Cèsar August van sortir al carrer per a conèixer projectes cooperatius i vinculats amb l’economia social i solidària que tinguessin prop del centre escolar.

A més, en l’última part del projecte ens ha acompanyat COMSOC, una entitat de comunicació social que els va guiar i acompanyar en el procés d’aprenentatge del món radiofònic i del poder que té la comunicació transformadora, així com en el moment de crear el seu propi projecte sonor amb tot allò que van gravar durant la sortida de descoberta de l’economia social i solidària del barri.

Els resultats dels projectes sonors dels alumnes del Cèsar August són un bon reflex de la capacitat transformadora que tenen projectes com El Soterrani o La Teulada, dos espais que treballen en cooperació des de diferents àmbits.

Ara, l’alumnat i les famílies d’aquest barri de Tarragona ja saben que poden acudir a un taller de bicis, a una llibreria o a una entitat de gestió de la comunicació en el seu propi entorn i tenint cura del benestar social i dels treballadors. A continuació us deixem els enllaços on podreu gaudir de les peces realitzades per l’alumnat:

6è A

6è B