A la campanya COMunitats l’alumnat acompanyats amb Akwaba, COMSOC i La Tregua hem identificat quins son els criteris que ens mouen a relacionar-nos i a pensar-los críticament des dels Drets Humans per a promoure la no discriminació al centre educatiu i al món. Després d’un procés d’investigació hem detectat quines són les necessitats de cures al centre i les persones que les sostenen.
En alguns centres hem comptat amb la col·laboració de COMSOC i a través de l’entrevista i la ràdio hem donat veu a persones que sostenen el centre perquè ens expliquin la seva història que recollim en podcasts.
En altres centres hem comptat amb la col·laboració de la Tregua i a través d’un procés creatiu hem identificat els espais, les emocions i sentiments que sostenen les relacions al centre educatiu i que recollim en una composició artística.
En aquest projecte han participat un total de 338 alumnes de diferents ciutats i centres educatius del cicle superior de primària i secundària.
A la ciutat de Tarragona ha participat l’alumnat de 6è de l’Escola Cèsar August. A l’Hospitalet de Llobregat ha participat l’alumnat de 5è de l’escola Ernest Lluch i l’alumnat de 3r i 4t de l’institut Santa Eulàlia. A la ciutat de Barcelona ha participat l’alumnat de 3r i 4t d’ESO de l’escola Especial Mare de Déu de Montserrat, l’alumnat de 5è de l’escola Torrent d’en Melis, l’alumnat de 4t d’ESO de l’institut escola Arts i l’alumnat de 3r de l’institut Montjuïc.
En el vídeo podeu veure un resum del procés de la primera fase del projecte COMunitats: relacions sostenibles a l’escola i al món.