Reunió de valoració amb les educadores sobre la implementació de la segona fase de la campanya educativa COMunitats als centres educatius

El dijous 30 de maig va tenir lloc la sessió de valoració sobre la implementació, als centres educatius de Tarragona, Barcelona i de l’Hospitalet de Llobregat participants de la segona fase, de la campanya COMunitats: relacions sostenibles a l’escola i al món de la Fundació Akwaba. La sessió de valoració conjunta va ser presencial: cada educadora ja havia omplert el full de valoració del centre que li corresponia prèviament, i durant el matí del dijous vam posar en comú els resultats, així com afegir o desenvolupar valoracions que consideràvem importants o que responien a propostes de millora respecte a futures accions.

Els àmbits temàtics que s’han valorat es divideixen en 4 blocs: el primer, en relació l’aprenentatge de l’alumnat, el segon sobre la participació del professorat i mestres, el tercer en relació amb aspectes generals de la campanya COMunitats destacant els punts forts i febles i aportant suggeriments de millora, i el quart en relació amb les fonts de verificació i eines d’avaluació utilitzades.

Aquest tipus de reunions de valoració considerem que són molt nutritives per l’equip humà, ja que ens permet socialitzar l’experiència que cada educadora ha tingut en el centre que li corresponia, facilitant una anàlisi estructural de l’escenari educatiu observant quins aspectes es comparteixen en tots els centres, així com quines situacions són específiques de cada context educatiu. Permetent-nos fer un abordatge i reflexió col·lectiva enfront de desafiaments presents i futurs. Així tot i que cada educadora estigui amb un grup diferent, la seva intervenció no està aïllada, sinó que forma part d’un equip.

Arran de la reflexió final, tan dintre de l’aula amb l’espai de reflexió mixt com en la reunió de valoració de les educadores, hem conclòs que el repte de la sostenibilitat econòmica i social tot i que a escala conceptual l’alumnat la senti llunyana, forma part de l’imaginari de societat saludable i amable que s’imagina i en la que vol viure. En general, la motivació no sempre ha estat la mateixa, però sí que valorem molt positivament com han encaixat algunes eines que s’han utilitzat perquè aquest ideal no se’ls faci extern i desconegut, sinó que es consideressin com a part activa d’aquest canvi que ja ha començat. Les visites vivencials i l’interès que l’alumnat ha mostrat en aquesta són una prova de la voluntat i inquietud de canvi que tenen cap a una societat més econòmica i socialment sostenible, on la perspectiva de la interculturalitat crítica sigui vertebradora.

Moltes gràcies!!!