Des de l’IE ARTS, fem ressò del pòdcast sobre COMunitats sostenibles a les companyes de 2n d’ESO

Aquest maig, les alumnes de l’optativa de Pau: Comunitats Sostenibles de 2n d’ESO de l’Institut Escola ARTS de Barcelona, va finalitzar la segona fase de la campanya educativa “COMunitats: relacions sostenibles a l’escola i al món”, amb una cloenda on presentaven a les seves companyes i professores el pòdcast que van elaborar en sessions anteriors, així com el videoresum del dia de l’enregistrament a la ràdio Ona de Sants-Montjuïc.

Aquests relats van ser possibles amb la col·laboració de la cooperativa COMSOC-comunicació transformadora que ens van acompanyar i guiar en l’enregistrament de sorolls, talls de veu i entrevistes que la visita d’economia social i solidària i antiracista del seu entorn proper, la cooperativa Abarka. Per arribar al resultat final van elaborar, amb la informació recol·lectada, unes escaletes les quals van ser els guions per l’enregistrament del pòdcast on parlen, a partir de l’experiència d’Abarka temes com la sostenibilitat d’una economia solidària o la interculturalitat crítica.

Finalment, amb l’objectiu de compartir la feina feta i les conclusions extretes durant el procés i, així, poder sensibilitzar a la comunitat educativa, es va reunir a tot l’alumnat del curs de 2n d’ESO a la sala de teatre de l’institut, amb l’objectiu d’escoltar conjuntament el pòdcast i veure el videoresum i, així, poder reflexionar en conjunt, com a comunitat i gaudir dels resultats de la seva feina.

A continuació, deixem l’enllaç del pòdcast amb la intenció que també pugueu gaudir-lo:

Moltes gràcies i fins aviat!!!