La campanya ‘COMunitats: relacions sostenibles a l’escola i al món’ va començar a materialitzar-se a les aules de l’Escola Ernest Lluch de L’Hospitalet de Llobregat el 19 d’octubre del 2022 amb la Iris com a educadora del grup de 5è de primària i l’acompanyament de l’Andrea en algunes sessions.
Les sessions als centres educatius s’han desenvolupat a partir de la idea principal de la campanya: la COMunitat i la vida en comú com a possibles models de vida. En aquestes primeres sessions s’ha fet èmfasi en aspectes que possibiliten l’existència de relacions justes i sostenibles a partir d’un model d’interculturalitat crítica per poder conviure i mantenir la comunitat. Des d’aquest punt de partida, es convida a l’alumnat a reflexionar sobre les relacions que mantenim amb les altres i també amb nosaltres mateixes, reconeixent la diversitat cultural i el valor que cada persona aporta a la comunitat.
Les sessions de la campanya s’han dividit en diferents mòduls els quals es desenvolupen al llarg del curs escolar adaptant-se als diferents grups-classe. Els mòduls estan interconnectats per la idea força esmentada anteriorment i desde els quals es treballa a partir d’una mirada crítica i històrica sobre les desigualtats actuals per poder eliminar prejudicis i estereotips que causen diverses discriminacions, així com també des del reconeixement i la reflexió de nosaltres mateixes com a éssers interdependents qui satisfem les necessitats gràcies a la comunitat i la vida en comú.
Durant aquesta campanya, l’Iris treballa amb el grup de 5è de l’Escola Ernest Lluch, on les sessions s’insereixen a la matèria de Coneixement del medi. Es tracta d’un grup bastant nombrós -amb 26/27 alumnes- on hi ha molt bona relació entre els companys i companyes i també una relació de confiança tant amb la tutora com amb les educadores. Des de l’inici de les sessions, es van mostrar molt obertes a les propostes que es feien i en general ha hagut molt bona rebuda de la campanya.
Al ser un grup amb un gran número d’alumnes, en algunes ocasions les activitats han durat més del que es pensava que trigarien però alhora han sigut dinàmiques amb una alta participació i predisposició per part de l’alumnat.
Moltes gràcies!